Rok 2019 bude poznamenaný miernym až citeľným spomalením rastu, či dokonca v niektorých segmentoch realít aj stagnáciou, trhu nehnuteľností na Slovensku.

Príčin je hneď niekoľko. Najdôležitejšími sú: A. Ešte stále pretrvávajúci dopad obmedzenia poskytovania úverov pre domácnosti zo strany Národnej banky Slovenska, a tým konzekventne komerčných bánk, od júla 2018 (obmedzenie tzv. “dostupnosti úverov”); B. Ukončenie politiky nulovej úrokovej sadzby zo strany Európskej centrálnej banky a štart sekvencie pozvoľného zvyšovania úrokových sadzieb centrálnych bánk, a tým opäť konzekventne aj bánk komerčných, od roku 2019 (zvýšenie tzv. „ceny úverov“); C. Spomalenie až útlm trhu s realitami všeobecne, v Európe aj vo svete; D. Možná hrozba ďalšej ekonomickej recesie na globálnych trhoch v dôsledku výrazného ekonomického spomalenia rastu HNP Číny; ako aj E. Pokračujúca trhová vojna medzi Čínou a USA a turbulencie niekedy dosahujúce až geopolitické rozmery, iniciované prezidentom Trumpom; a F. Neistota okolo veľmi komplikovaného Brexitu.

Riešenia zníženej predajnosti realít na Slovensku a v jeho hlavnom meste vidím jednoznačne. Spočívajú v schopnosti zviditeľnenia konkrétnych nehnuteľností pozdĺž celého spektra nástrojov použitého marketingového mixu a to tým spôsobom, aby mal potenciálny záujemca okamžitý a vizuálne aj informačne NADŠTANDARDNE ATRAKTÍVNY STIMUL konkrétny realitný kúsok v prvom rade bližšie si pozrieť (keď ho nájde medzi ostatnými na mieste kde reálne nehnuteľnosti hľadá), v druhom rade prísť osobne a nahnuteľnosť aj naozaj navštíviť, no a v treťom rade nehnuteľnosť aj skutočne kúpiť.

Inými slovami, „vyhodiť fotky nehnuteľnosti nacvakané mobilom“ na trh už v roku 2019 nemusí stačiť. Budú sa preferovať – a výsledky sa budú dosahovať – predovšetkým s pomocou inovatívnych prístupov a riešení. A predovšetkým s pomocou realitných kancelárií a firiem, ktoré takéto prístupy majú, profesionálne používajú a aktívne ich zdokonaľujú – a sú v nich najlepší na trhu!

RIEŠENIA, KTORÉ PONÚKA V TOMTO SMERE 3D REAL ESTATE SLOVAKIA: Mimo iných benefitov máme – na rozdiel od bežnej realitnej kancelárie – naviac aj výhodu ultra-realistických 3D obhliadok svetovej špičky v tomto segmente (Matterport), ktoré však chápeme len ako absolútnu TOP čerešničku na torte aplikovaného marketingového mixu, opísaného vyššie (uplatňujeme celú škálu marketingových nástrojov, vrátane všetkých, ktoré nájdete u bežnej RK). 3D obhliadky Matterport pre Vás však nad to všetko znamenajú PODSTATNE menej časového inputu do celého predajného procesu, v dôsledku skutočnosti, že Vaša nehnuteľnosť je digitálne zachytená v priestore, plnej kvalite a farbe takým spôsobom, že kupujúci si ju bez problémov a aj opakovane obhliadne doma, v kancelárii alebo kdekoľvek inde na akomkoľvek digitálnom koncovom zariadení – a na fyzickú obhliadku už príde “na istotu”, s vážnym záujmom kúpiť vo väčšine prípadov aj dotiahnutým až po podpis kúpnej zmluvy, zloženie zálohy, návštevu katastra a zaplatenie kúpnej ceny.